Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, gönüllülük esasına dayanan çevre eğitim programıdır. Hedef kitlesi; Öğrenci, öğretmen, veli ve yerel çevreyi kapsar.
Doğal çevreyi; gerçek dünya, uygulamalı deneyimler ve mekana dayalı öğrenme yoluyla anlamayı hedefler.
Bu yıl uygulamaya geçireceğimiz projeler arasında yer alan eğitim programının eylem planı aşağıdaki şekildedir.
2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ HAYME HATUN ANAOKULU OKULLARDA ORMAN PROGRAMI “ ORMAN VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ” KONULU YILLIK EYLEM PLANI
AYLAR |
EYLEM VE ETKİNLİKLER |
UYGULAMA |
EYLÜL
|
· Tüm okulun proje hakkında bilgilendirilmesi · Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) sitesinin incelenmesi · Okullarda orman komitesinin oluşturulması · Okullarda orman timinin oluşturulması · Okullarda orman projesi program aşamalarının incelenmesi · Zümrelerin yıllık planlarında “Orman ve İklim Değişikliği” konusuna yer verilmesi · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilecek saklanması |
Koordinatör öğretmen Zümre öğretmenler
Okullarda orman timi |
EKİM |
· Okulun web sitesinde “Orman ve İklim Değişikliği” konulu eylem planının paylaşılması · Okullarda orman panosunun oluşturulması · “Doğa için bir şeyler yapalım” başlıklı bütünleştirilmiş fen ve sanat etkinliği uygulanması · Doğadaki canlılara yuva yapalım adlı sanat çalışması · Doğadaki canlıları besliyorum adlı bütünleştirilmiş fen ve sanat etkinliği · En sevdiğim hayvan adlı grafiğin oluşturulması · “Mevsimler” adlı alan gezisi ve yaratıcı yazma ve matematik etkinliğinin yapılması · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilecek saklanması |
Koordinatör öğretmen
5 yaş sınıfları 5 yaş sınıfları 4 yaş sınıfları
4-5 yaş sınıfları
Okullarda orman timi |
KASIM |
· “Rüzgârla oynuyoruz” adlı bütünleştirilmiş fen ve sanat etkinliği yapılması · Alan gezisi yapılarak rüzgâr ölçümü · Mevsimler posteri incelenmesi · Ağaçların mevsim değiştikçe geçirdiği değişikliklerin gözlemlenmesi · “Hava durumu istasyonu” adlı fen ve sanat etkinliği ile sınıflarda hava gözlem istasyonu oluşturulması · Gün gün hava gözlemlerinin bu istasyonlara işlenmesi · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilecek saklanması |
4-5 yaş sınıfları
Tüm sınıflar
4- 5 yaşlar
Okullarda orman timi |
ARALIK |
· “Gökyüzündeki bulutlar” adlı bütünleştirilmiş fen, sanat ve okuma yazmaya hazırlık etkinliği yapılması · “İklimle Tanışalım” adlı oyun ve okuma yazmaya hazırlık çalışmasının yapılması · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilerek saklanması · İklimi ne değiştirir adlı oyunun oynanması · İklimi korumanın öneminden bahsedilmesi, farkındalık afişlerinin Okullarda Orman panosunda sergilenmesi · İsrafın önlenmesine karşı, artık malzemelerden kumbara tasarımı yapılması |
5 yaş sınıfları
Okullarda orman timi
Okullarda orman komisyonu |
OCAK |
· ‘’İklim dostu anlaşma yapalım’’ isimli okuma yazmaya hazırlık ve sanat etkinliğinin yapılması · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilerek saklanması · “Tasarruf dedektifleri” adlı elektronik cihazların doğru kullanılmasına yönelik proje çalışması · Elektronik devreler tasarlıyorum adlı çalışmanın uygulanması · Enerji tasarrufu ile ilgili afiş çalışmalarının Okullarda Orman panosunda sergilenmesi. |
5 yaş sınıfları
Okullarda orman timi
|
ŞUBAT |
· “Yağmur dedektifleri” adlı Fen doğa çalışmasının yapılması · Termometre kullanılarak farklı ortamlarda sıcaklık ölçümlerinin yapılarak panoya asılması · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilerek saklanması · Sera gazları deneylerinin sınıflarda uygulanması |
4-5 yaş sınıfları
|
MART
|
· ‘’Doğada Beş Duyu’’ isimli Fen doğa çalışmasının yapılması · Her sınıfın kendi ormanını 3 boyutlu şekilde tasarlaması ve sergilenmesi · ‘’Karbon Ayak İzi Dedektifleri’’ isimli bütünleştirilmiş oyun ve matematik çalışmalarının yapılması · Su tasarrufu ile ilgili çalışmaların günlük planlara alınması · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilerek saklanması
|
5 yaş sınıfları
Okullarda orman timi
|
NİSAN |
· ‘’Doğadaki İzlerimiz’’ isimli Fen doğa çalışmasının yapılması · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilerek saklanması · İklim değişikliğine karşı slogan hazırlanması |
4- 5 yaş sınıfları
Okullarda orman timi
|
MAYIS |
· “Benim doğa haritam” adlı bütünleştirilmiş alan gezisi ve sanat etkinliği uygulanması · “Gıdaların yolculuğu “ adlı okuma yazmaya hazırlık ve matematik etkinliği uygulanması · Bahçeden yaprak toplanıp laminasyondan geçirilerek bir yıl boyunca toplanan diğer yapraklarla birlikte sergilenmesi, incelenmesi.
|
4-5 yaş sınıfları
Tüm yaş gurupları |
HAZİRAN |
· Okullarda Orman eylem planının değerlendirilmesi · Okullarda Orman yıl sonu raporunun hazırlanması · Okullarda Orman yıl sonu raporunun web sayfasına iletilmesi |
Okullarda Orman koordinatör öğretmenleri |